více
Přejít na obsah

Právnička: Za poslední tři roky se odškodnění zvýšilo o řád. Nemocnice rychle zvyšují pojistky.

Zpět na článek

Přidání komentáře

V diskuzi celkem: 58 příspěvků
Reagujete na komentář uživatele Paleczech (10. 03. 2010 21:48):

ad : ČLK

Pokud odejde jedno špatné vedení ČLK a nastoupí jiné špatné vedení ČLK, tak to moc smysl nemá.Že odchodem jedněch lékařů cena těch co zůstali stoupá, je teoreticky pravda. Praxe tomu sice moc…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Diskuse

Řazeno od nejčerstvějších příspěvků (Řadit podle vláken)

MUDr Jiří Kilian | 11. 03. 2010 07:59

ad : ČLK

a ještě něco : Podívejte se na http://www.novinky.cz/diskuse?id=193367&articleId=/domaci/194397-mladi-lekari-zvazuji-hromadnou-vypoved.html&sectionId=8 a diskusi pod tím článkem. Nějaká podpora občanů by se ještě našla.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 11. 03. 2010 07:26

ad : ČLK

vůdce byl dr Rath, oporu měl chvilkovou, jakkoli je tomu i sám vinen. Oporu měl i Svoboda, taky chvilkovou, jakkoli proklamoval, že Rathovi Komoru nedá. Kubek dostzatečnou oporu nemá, jakkoli nemá tolika nepřátel jako jeho předchůdci. Jakou ještě kombinaci podmínek vůdcovství by bylo možno vymyslet, to nevím. U profesionálního představenstva bych čekal, že si tu podporu rychloe získá äkčním plánem, a to jak přímo, tak skrze jednotlivé segmenty stavu. Stav sám od sebe nemá jak za co vzít. I ta stávka je věcí organisace, určení důvodu, cíle. To stav není s to definovat jen tak jednotliv+ě každý sám od sebe k vyhlášenému datu. Postavit se státu, to znamená úmornou práci na definici požadavků, na opakovaných intervencích, na osnově variant pro ten který případ reakce mocných. To je práce od vidím do nevidím, následovaná očekáváním souhlasu celého líékařského stavu a tak i invencí jednotlivců. Stávka je především demonstrativní věc, skutečný bojkot práce je zcela krajním řešením. Hrozba demonstrativní stávkou a skutečným bojkotem práce je nástrojem k vyjednávání. Aby to byl nástroj silný, musí být vše připraveno a stát musí vědět, že potenciál je obrovský. Roky se vedou diskuse v této věci, i na i-netových chatách, včetně fóra Komory. Roky se lékařský stav atomisoval na bezpočet segmentů a stávky skončily fiaskem. Struktura komorových hierarchií je nefunkční a vůle k vlastním invencím je nicotná i proto, že efekt nevidět a tak následuje zhrzení a resignace. Stav není s to ani pasivní resistence, ani aktivníbho vystoupení, ani švejkovin. Komora nemá žádnou oporu ani prostor v médiích, není zajímavá sensačními aktivitami. Nemá oporu ani v řadách kolegů v zákonodárném sboru. Vztah lékařů ke Komoře odpovídá základním postulátům vývoje, definovaného neofekalistickou teorií a dávno překročil fázi jeden se.e na všechny a nachází se někde mezi fázemi není na co s.át - není co s.át. Nijak mne to netěší, ale naplňuje se má vise, kterou jsem popsal v dávno publikovaných statích "Stavu lékařskému", "Quo vadis" "Když už ne úctu" , "Illud amititiae sanctum ac venerabile nomen " etc.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paleczech | 10. 03. 2010 21:48

ad : ČLK

Pokud odejde jedno špatné vedení ČLK a nastoupí jiné špatné vedení ČLK, tak to moc smysl nemá.Že odchodem jedněch lékařů cena těch co zůstali stoupá, je teoreticky pravda. Praxe tomu sice moc nenasvědčuje, ale možná si jednou začne zase společnost lékařské práce vážit, jako to třeba dělala za první republiky. Nakonec i nacisté si práce lékařů vážili. Až rudobolševici a po nich modrobolševici považovali lékaře za levnou pracovní sílu a zdravotnictví za předvolební divadlo. Nemám pocit, že by mi šlo o přeceňování lékařské profese, ale její dlouholeté neřešené nedocenění se mě osobně dotýká. Když se tak podívám na platy advokátů a soudců, tak se ptám, proč jsou na tom oni tak dobře?! Je snad odeslání kapsáře za katr více společensky odpovědné a důležité než třeba záchrana života malého dítěte?!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paleczech | 10. 03. 2010 21:42

Odpověď

V dohledné době se toho nechopí nikdo. Nemáme žádného vůdce, jen záplavu soudruhů funkcionářů a funkcionáříčků.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 10. 03. 2010 18:00

ad : ČLK

myslím si, že současné vedení nemá jak udělat něco více. Nemyslím si, že je to vina těch lidí. Komora není silná, lékařsjký stav není jednotný, nenašel rovinu společných zájmů, je řada vlivů, souvisejících se stranickými afiliacemi. Sjezdy Komory nepřinášejí potřebné patřžičné závěry a usnesení jsou vágní, proklamativní, zbytečná. Nezájem lékařského stavu o svou komoru je výrazný a nevím, jak by šel vzbudit jinak, než konkretním programem, jasnými kroky, kontrolou jejich plnění, hmatatelnými výsledky v podstatných věcech. Bída je i postupných ztrátách pravomocí Komory. Úprky do zahraničí nejsou podstatné, neboť nejsou zásadně početné. Chopit se věcí, to vyžaduje vůli a tu je třeba vypěstovat. Naše šance je sjednocení na definované rovině všem společných zájmů a jejich patřičné prosatovábní a hájení. Kdo se toho chopí, to nevím.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 10. 03. 2010 17:51

ad : ČLK

trochu nesouhlasím : pokud všichni odejdou, budou ti, co zůstanou, ceněni více. A pokud odejde jedno vedení Komory, vznikne volbami druhé. A konečně, dělat za sebe musíme bez ohledu na to, zda máme či nemáme vedení.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Apech | 10. 03. 2010 15:58

ad : ČLK

Tak, tak. Silnou osobností byl Rath, a když viděl tyhle doktorský sr.če, tak radši odešel do politiky. Ale oni skonči i ti nynější funkcionáři, protože taky nebudou dělat blbce donekonečna. Pak se teprve ještě budou doktoři divit, až bude muset každý opravdu sám za sebe. Ten úprk mladých bude mnohem větší (samozřejmě odejdou ti schopnější, odvážnější, chytřejší), a to co tady zbyde, bude taková snůška zoufalců, se kterýma vrchnost bude mávat, jak bude chtít.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paleczech | 10. 03. 2010 10:56

ad : ČLK

Na to co předvádí amatéři ve vedení ČLK je 200 Kč až dost. Jinak je to samozřejmě směšné. Lékaři ve vedení ČLK by se museli na nějakou dobu zříci svých lékařských praxí a zachovat si jen absolutně nezbytný minimální kontakt. Za svoji práci by samozřejmě měli být odpovídajícím způsobem hodnoceni. Já klidně budu posílat 1000 Kč měsíčně, pokud ve vedení ČLK budou kofři, za kterými budu vidět nějakou smysluplnou práci pro sebevědomý a finančně zajištěný lékařský stav. Náklady na komoru jdou do daní a tak ať mi žádný soukromník nenamlouvá, že tác měsíčně je hodně, to zase není. Zaměstnanci by mohli platit méně. Ale já schopné a důvěryhodné vedení nevidím. Jenže je to začarovaný kruh. Vedení ČLK nechce být profesionální, chce si nechat svoji lékařskou práci a brečí, že nemá podporu ve členské základně. Členská základna vidí, že pro ně vedení ČLK dělá vpodstatě prd a tak to vedení nepodporuje. Je to zacyklovaný bezradný systém, který by se musel nějak rozetnout a já ani nevím jak. Chtělo by to asi nějakou silnou osobnost mezi lékaři. Ale silná osobnost mezi lékaři dělá na sebe a asi spíše v zahraničí, než tady. Je to vpodstatě v anusu a tak si tady akorát můžeme pobrečet a vylejt svoji bezmoc a bezradnost na této diskusi. P.S. Mám osobní zkušenosti i z vedení vlastní soukromé praxe, i z manažerské obchodní činnosti. Obě činnosti se nedají kvalitně dělat zároveň. Nelze mít vlastní lékařskou praxi a přitom dělat kvalitní management pro lékařský stav. Pokud to někdo tvrdí, tak lže nebo o tom nic neví. Nakonec to kdysi přiznal i sám Kubek, když řekl že na jednání o platbách přiletí ze své praxe zcela dezorientovaný lékař a proti němu sedí velmi dobře připravení profesionální právníci zdravotních pojišťoven. Takhle to přece nejde pořád dělat. Nebo se to tak bude pořád dělat a pak se nemůžeme divit, že mladí lékaři odcházejí pryč.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 10. 03. 2010 08:42

ad : ČLK

jste sice adresný, přesto si dovolím reagovat (konečně ono "od vidím do nevidím "je mnou naúpsané) : Nemyslím si, že je to věc lemploidní, skoro bych řekl, že právě naivní je mít dobrovolné činění za efektní. Také si nemyslím, že je to zcela věc "dělání na mne" - přeci odměna i finanční je dána děláním i pro toho, kdo by ji pobíral. A jestli bych někoho platil, pak jistě se k jeho práci vyjádřím, ať tak nebo onak. Kdyby nějakých 30 000 doktorů dalo 200 měsíčně na takovou práci, pak by ta odměna pro řekněme sedmičlenný tým bylo solidní a jistě pro účel zlepšení postavení lékařského stavu patřičnější než ty dvě stovky měsíčně, které platíme nyní. Měla by to být věc domluvy, kdysi jsem psal článek vyzývající líékařský stav ke sjednocení, popsal jsem i osnovu způsobu, který by k něčemu takovému mohl vést. Jsem stále přesvědčen, že je to jediná cesta jak vybřednout z bídy. Cesta namahavá, vyžedující vůli. Ale cesta možná. Bez toho, že ji ujdeme, nemáme šanci a marno žehrat, že ten a ten činovník je špatný, slabý, neschopný, etc. Cesta individuální včetně cesty jednotlivých segmentů je možná zdarma bez dvou stovek, ale nevede k cíli. Práce doktora je až dost vyčerpávající, než aby mohl po ní zkoušet prosazovat své zájmy proti státu. Věřte nevěřte.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Apech | 10. 03. 2010 07:39

ad : ČLK

ad Palecech: Tak to je úplně klasický přístup lemplovitýho podělanýho vohnouta! Někdo by tady měl na mně dělat od nevidím do nevidím, nastavovat svoji kůži, a já si budu válet šunky, pozorovat, kritizovat a velkopansky hodnotit výkony jako na dívadle. Vždyť si přece toho vysoce výkonného a schopného vola platím, a to ohromující částkou 200,- Káčé měsíčně, né?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 9. 03. 2010 22:29

ad : ČLK

nojo... a co kdyby to šlo ze středu , že

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paleczech | 9. 03. 2010 21:30

ad : ČLK

Takže to prostě nejde ani zezhora ani zespoda a musíme čekat na nějakého zdravotnického mesiáše. No nic. Židé na toho svého mesiáše čekají už několik tisíciletí.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 9. 03. 2010 19:08

ad : ČLK

No, je to více věcí. Do vedení ČLK nemá kdo jak nastoupit, na ty posty se volí a výsledek voleb je výsledkem invencí členů ČLK. Špatný systém vyprodukuje dobrý výsledek jen za zvláštních okolností, aby to bylo jinak, musela by nahodilost být vystřídána nutností. A to je v daném případě možné jen změnou systému vedení ČLK, nikoli doufáním, že po špatných přijdou lepší nebo naopak. Osobní kritiku nemám v dané věci za patřičnou, nejvyšším orgánem Komory není ani její president, ani členové jejího vedení. Delegáti sjezdu se neshodli na ničem konkretním, ani na stávce, ani na věcech, které jsou třeba. A tak ani sjezd se na ničem takovém neusnesl. Není to vina vedení Komory. Souhlasím plnmě s Vámi, že vedení Komory musí od vidím do nevidím hledat cesty ke zlepšení postavení lékařského stavu a prosazovat je, stejně tak hledat podporu členů a využívat ji.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paleczech | 9. 03. 2010 18:58

ad : ČLK

Ano, i do stávky se musí umět vstoupit a koukejte jak se politici podělali z dopraváků a hned jim ty režijky schválej. A pseudopravičáci si jen tahají trika, že jsou proti, protože dobře ví, že to levice odhlasuje. JInak by se pokáleli taky. Kdyby byli doktoři schopni jít skutečně do stávky, tak už jsme někde jinde, jenže být schopen jít do stávky, znamená mít schopnou organizaci. Pokud budou komoru řídit představitelé jako vedlejšák, tedy něco jako amatérští modeláři, tak to nikdy nikam nemůže dojít. Jedině lékaři, kteří se na nějakou dobu holt přestanou věnovat medicíně a dají se zcela a plně do služeb pro lékařský stav by mohli něco dokázat. Myslíte, že třeba takový starosta může dělat svou práci jako vedlejšák?! Nemůže, musí být uvolněn, a to samé musí fungovat v ČLK u vedoucích funkcionářů, má-li fungovat. A protože to tak není, tak ČLK nefunguje. Řadoví lékaři jsou ČLK zklamaní a už od ní nic neočekávají. Jen ví, že někomu musí posílat peníze ani neví na co. Jak bychom od nich mohli chtít, aby podporovali vedení?! Tohle vedení které je k ničemu! To je přece hloupost. Až do vedení ČLK nastoupí schopní lidé, kteří začnou něco viditelného dělat, pak se může znova objevit i důvěra a podpora členské základny. Obráceně to nejde, byť by si to Apechové and comp. sebevíce přáli. Jdete do divadla, protože očekáváte dobré herecké výkony a ty oceníte, nejdete do divadla, abyste podpořili špatné herce.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 9. 03. 2010 16:30

ad : ČLK

No, nevím koho míníte těmi, kteří vždycky vědí, já jsem pro ČLK své učinil, nejen že povinně platím řlenské příspěvky. Ale i kdybych neučinil, nemělo by mi to vzít nárok na vyjádření vlaastního náhledu. Ten konečně nikomu nevnucuji. Krom toho jsem nutnost podpory profesionálního předtavenstva lékařským stavem zmnínil.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Apech | 9. 03. 2010 12:57

ad : ČLK

Myslím, že ani profesionální představenstvo by bez podpory členské základny vůbec nic nezmohlo. To jsou jen takové rádoby chytré kecy těch, kteří vždycky vědí nejlíp, jak by co kdo měl dělat, ale sami nejsou ochotni hnout prstem. Rozhodně by se tím ale ulevilo těm dosavadním funkcionářům, kteří tyto nevděčné funkce vedle svých hlavních obživuzajišťujících činností vykonávají. To uznávám, a hluboce před nimi smekám. Pokud chce lékařský stav něco v tomhle státě prosadit, musí se za to sám vzít. To za něj žádní profesionálové, kterým jsou navíc problémy lékařů v zásadě šumafuk, neudělají. Samozřejmě je dobré mít k ruce profesionální poradce, ale to Komora má. Podívejte se na dopravní odbory, mají svoje poloprofesionální centrály, Štěcha v Senátu a stejně musí vstoupit do stávky, když chtějí prosadit své. Proti aroganci politiků a státních úředníků nemá pár jedniců, byť profesionálů, žádnou šanci. Leda tak lobbisti, ale ti dělají dohody na poněkud jiném levelu.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

katango | 9. 03. 2010 12:52

Po americku

Ovšem chybí i druhá strana mince - až budou nesolventní a špatně pojištění pacienti po nejzákladnějším ošetření posíláni do pihele.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 9. 03. 2010 09:07

Ad Wicherek

No, milý kolego, to jsem psal už před lety, že ČLK potřebuje profesionální představenstvo, nejen presidenta. Nevidím ono cú je správně, ale jsem přesvědčen, že v systému vedení ČLK je chyba. Myslím si, že sedmičelnné představenstvo, honorované dostatečnou finanční motivací na kterou by každý člen přispěl nějakou stovkou navíc, pracující od vidím do nevidím s podporou členské základny, by dokázalo během dvou let vytáhnout lékařský stav ze stávajícího zoufalého postavení v systém zdravotní péče a jíejího financování. Vidím spousty zbrraní, které se nabízejí, ba které stát přímo vnucuje. Důsledné plnění všech státem uložených povinností je jedna z nich. Bylo by třeba vlastních invencí jednotlivců, takové úzkostlivé dodržování pravidel by něco stálo a vyžadovalo by i dozor, ale vyplatilo by se to. Práce na smysluplném systému zdrřavotní péče a jejího financování by nezabrala příliš času, podklady jsou k disposici, jen prosadit.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paleczech | 9. 03. 2010 07:27

Ad Wicherek

ČLK je nyní prostě na obtíž. Je to vpodstatě nefunkční balvan. Potřebujeme výkonnou organizaci, která bude odpovědně a účinně chránit lékařský stav, ale současná Česká lékařská komora pod současným vedením to nikdy nebude. Odjela na slepou kolej a už se z ní nikdy nevrátí. Funkcionář, který si hlavně pracuje ve své ambulanci a řeší problémy praxe, jako je dohadování se ze zdravotníma pojišťovnama a státní byromašinerií, vlastní učetnictví apod. nemůže mít vůbec čas na nějakou smysluplnou práci pro ostatní. Šéf lékařské komory, který tu práci nedělá na plná úvazek, ale jako vedlejšák vedle své cévní praxe musí být na prd, už jen proto, že den má jen 24 hodin. Takže buď za A nespí, nebo je za B špatný cévař, nebo je za C špatný šéf České lékařské komory. C je správně.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiri Wicherek | 8. 03. 2010 21:59

Ad Wicherek

No, v riti jsme. Ne vsak vsichni a nikoli navzdy. Jen to bude trvat mnohem dele, nez jsme cekali, nez jsem predpokladal. Musi dojit k nazrani situace, pri radnem nasr... lekaru pak urcita udalost muze spustit lavinu. Ja uz jsem se rozzehnal s myslenkou, ze se toho dockam ve sve aktivni cinnosti. Nu, snad alespon pak....

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paleczech | 8. 03. 2010 20:03

Ad Wicherek

takže jsme v řiti a nic s tím nejde dělat. Howgh.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

BLB | 7. 03. 2010 22:24

Rozdíl malý, ale podstatný!

Železničáři svou stávkou životy jen mohou zachránit, lékaři ztratit!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiří Wicherek | 7. 03. 2010 21:58

Olejár and company

Hmmm, zda se, ze si trochu pletete pojmy s dojmy, tedy, ehm, vedeni odbornych spolecnosti s vedenim CLK. Pokud mne pamet neklame, tak tech kteří učí na nějaké lékařské fakultě a mají pět titulů vpředu a pět vzadu bylo a je ve vedeni ČLK minimum. Viz napr.: http://www.lkcr.cz/struktura.php?posId=3&do[list]=1&filterCategory.id=1 Co se pravniho zastoupeni tyce, pak jsem presvedcen, ze mame i lepsi, nez si zaslouzime. A kolega Kubek ví o skutečném životě lékařů v praxi (a to nejen te sve, ale i v nemocnicich) a o zdravotnictvi u nas jako malokdo. Jo, Vy byste si pral profesionalni vedeni CLK? Proc ne? Ale jak byste asi tak predstavoval jeho hmotne zabezpeceni? To by ty nase prispevky rozhodne nestacily - vzpominam na kazdorocni sjezdovou "bitvu" o nejake to navyseni. Nu a CLK pak muze dokazat jen to, co dokazeme my, lekari. Ani sebelepsi, sebelepe zaplacene vedeni CLK nesvede nic, bez zajmu, ochoty, a najme podpory clenu. A ta se, bohuzel, nekonala a nekona.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

VK | 7. 03. 2010 21:37

Poslední zhasne

Stávka, kdy se najede na provoz víkend/ÚPS. To i podle současných zákonů můžeme a politickou repzentaci to spolehlivě položí na lopatky. Ale to musíme všichni.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Sydney Hall | 7. 03. 2010 20:54

Poslední zhasne

A co je to "kolektivní akce"? Průvod Prahou? Stávka, kdy se normálně pracuje?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paleczech | 7. 03. 2010 20:21

Olejár and company

ví vlastně někdo,kdo takové podivné pacientské sdružení platí? A ostatní podivná sdružení na ochranu práv pacientů? Z členských příspěvků by rozhodně nevyžily. Zásadní problém je v tom, že činovníci lékařské komory a odborných společností dělají svůj úřad jen tak bokem, ve svém volném čase. Tak jak to může vypadat?! A právníci, kteří jsou lékařskou komorou a jinými podivnými lékařskými sdruženími zaměstnáváni a placeni si dělají své výnosné kšeftíky bokem a vlastní práci pro zlepšení zdravotnické legislativy se věnují okrajově, když jim zbyde čas. Máme strašně špatné právní zastoupení jako lékařská obec a bohužel ČLK v tom dělá vpodstatě veliké prd. Pryč s Kubkem. Možná by to chtělo do vedení zpátky Ratha. Nebo nějakého jiného ranaře. Pryč se zkorumpovanými akademickými profesory a docenty, do čela komory někoho s lidu. Ale hlavně ne nikoho, kdo učí na nějaké lékařské fakultě a má pět titulů vpředu a pět vzadu, to je v pytli už jen z principu. Tito lidé ví o skutečném životě lékařů v praxi kulový.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

VK | 7. 03. 2010 18:21

Poslední zhasne

Obávám se, že kvůli takovémuto vypjatému individualismu většiny lékařů, odmítání, přímo pohrdání kolektivní akcí, přesně kvůli tomu jsme na tom tak jak jsme. Divide et impera platí, s jednotlivcem vrchnost zamete. Pomněte, že i železná lady Tatcherová stávku zdravotníků vydržela týden.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 7. 03. 2010 17:23

První krok

naučili se soudit po americku, zbývá (učit se) platit po americku. Kormidelníci českého zdravotnictví vpřed.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian | 7. 03. 2010 16:00

jak říkáte wohnout-

železničáři taky nemají na soudce, že

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

BLB | 7. 03. 2010 15:46

jak říkáte wohnout-

Jo, když nemáš na soudce, tak ti nic jiného nezbývá! Než se vohnout a držet hubu a krok!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

BLB | 7. 03. 2010 15:41

Poslední zhasne

Tedy já Ti řeknu, mostečane, jít do Afriky mezi lvy a líté šelmy je mnohem bezpečnější než zůstat tady. Být mladší, neváhal bych ani hodinu. Všichni si Tě tam váží, můžeš svobodně dělat medicínu podle potřeb pacientů, když se budeš dál vzdělávat, má to tam smysl.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

BLB | 7. 03. 2010 15:35

Mladí jsou na tom hůř!

Jsou čerstvě po fakuli, nikdo je pořádně neuvede do praxe, kolem je falešná konkurence a honěji je, jak nadmutou kozu. Staříci se jim na to vysejou, ale mladí, pokud nemají na emigraci... Pán Bůh nás ochraňuj!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

pace | 7. 03. 2010 08:30

pred lety

jak ja se tehdy rozmyslel, jestli neni po 35 pozde, ted vim, ze ac to tu take stoji za velke lejno, nejsem ekonomicky mrzak a vedeni se klepe, abych nesel jinam. Jen par kilaku za carou, prestante diskutovat a vemte slovnik, udelate pro sebe i ostatni to nejlepsi a nikdy neni pozde, je to jen vymluva..

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

ještě že | 7. 03. 2010 08:05

jeste jednou US

..ještě že tam mají nepovinné pojištění/ a nejdražší zdravotnictví na světě./

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

zino | 7. 03. 2010 07:51

jeste jednou US

Psal jsem kamaradovi, jak to tedy v "tej emérice" vypada. Takze pokud pacos zazaluje spital /doktor se tam jako prvni moc nezaluje (pry), bo ze spitalu se vytriskaji vetsi love a na doktora se jde az v druhem kole, bo je to predchozi uspesne zalobe snadna korist (jejich systemu prava nerozumi ani on, takze no comment)/, hned se sejde adverse event team a zacne se hledat cesta, jak se nejdriv dohodnout a pri neuspechu zalovat. Nejdriv dohodnout = snaha o minimalizaci negativni reklamy. Zadne ceske prizdikaleni ve smyslu to samo, se stava, my ho potrestame,vyhodime, zazalujte jeho... tam je doktor pro spital moc drahy na to, aby ho ztratili (oba se pohybujeme v oboru AR, takze v jinych rancich nevim. Ale asi to bude podobne.). Pokud nedojde k mimosoudnimu vyrovnani, tak se ihned zacne muzstvo nemocnice stourat v pacientovych medical records, jestli nahodou neco nezanedbal, nezatajil, vsechno platil, neprisel pozde na kontrolu, atp. A jakmile neco podobneho najdou, smele s tim do utoku. Kdyz emericky wohnout neprokaze vinu, ihned nasleduje protizaloba v castkach ekvivalentnich obratu nemocnice. A nikoho nezajima, kde na to wohnout vezme. No doubt. Krom toho to ma jeste nekolik aspektu... Nepojisteny pacoch objizdi ruzne emergency department, protoze ho proste neprijmou. To same, pokud pacoch zavani nejakym adverse event, tak se ho snazi neprijmout. Pokud je doktor smolar a nejak ho prijme, jde druhy den rano na moc "prijemne" popovidanicko s vedenim. Existuji prisne tajene listy zalujicich nebo jinak problemovych pacientu, kteri pak maji cestu do spitalu o dost obtiznejsi. Krom toho se vsichni drzi sveho Competence list. Takze napriklad neindikuje nebo neprovede zakrok, ktery by zvladl a byl nemocnemu ku prospechu, protoze ho nema v Competence list (toto se dost hlida a poruseni je pry dostatecnym duvodem k postihu od vedeni). V praxi to vypada tak, ze kdyz je pacient "vylity" a doktor tam nahodou ma sestru s kratkym Competence list, tak ta proste zilu nenapichne, i kdyby se na hlavu stavel. Bud si ji napichne sam, nebo se pocka na zkusenejsi pracovniky. Holt naklady je potreba stlacit na minimum. Takze asi tak. Jenze cesky wohnout rejzuje na ceske ceste zdravotnictvi, kdy doktor je jeban, ojebavan a pacient bez zajmu na sobe a si beztrestne honi triko a snazi se namastit kapsu.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

lékař5 | 7. 03. 2010 07:31

Ad

jsem z těch "co stojí za hovno", ale těm mladým přeji, aby se z toho neposjali a radši táhli pryč. Tady ještě dlouho pro lékaře pšenka nepokvete, protože nás starších a ustrašených přizdidefekujících je ještě na revoluci moc. A nejvíc je těch dinosaurů profesorů ve fakultkách, co za fakt, že je nikdo nesrazí z jejich židliček, drží hubu a krok a přizvukují centralizaci péče i vzdělávání. Bohužel tyhle syčáky si opakovaně volíme do výborů odborných společností. Jakoby toho neposjali ještě málo...

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Sydney Hall | 6. 03. 2010 23:58

Poslední zhasne

Trošku si nerozumíme. Já nečekám za bukem, já už té zvýšené poptávky efektivně využívám, řečeno jazykem ekonomů. A nejsem zdaleka sám. Lehké to není, ale takový už je život, pečení holubi nikomu do huby nelétají. Ale souhlasím s vámi, že některé doktory to nenapadne a budou se až do smrti chovat jako otroci a vymlouvat se na humanitu, poslání, sociální cítění a podobné dětinskosti. Já totiž na rozdíl od mnohých zdejších diskutujících nevěřím na spasitele, pomoci si musí každý sám. Takové to "komora by měla" nebo "musíme se sjednotit", to je odborářské uvažování, socialismus, lenost myšlení, ochota nechat se manipulovat. Já ani nevěřím na nějaký systém zdravotnictví. (Kdy něco takového kde fungovalo? A navíc - dává to plebejcům nebezpečnou iluzi, že k tomu aby mohli doktoři léčit potřebují nějakého geniálního systémotvůrce.)Jsem z doktorského rodu a mohu srovnávat . Lékař musí být vždy individualita, i když pracuje v týmu. Nesmí být nikdy poslušným vykonavatelem vůle mocných, jinak ztrácí respekt a důvěru pacientů. A často i sebeúctu,což je nejhorší ze všeho.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

ZERO | 6. 03. 2010 22:27

Kod doplácí?

Lékaři přeci!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

ZERO | 6. 03. 2010 22:26

Radek

Prodraží? To nikoho nezajímá. On už to někdo zaplatí! Zatím to platí lékaři. Ale jak ještě dlouho?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

ZERO | 6. 03. 2010 22:24

presne tak

A z čeho to zaplatíš ten soud?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

ZERO | 6. 03. 2010 22:23

Ad

Ty staří stojí za hojno, ale ty mladší, když přijdou do praxe, jsou z toho zcela pjdeli!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

BOB | 6. 03. 2010 22:14

To už se nám tu nevyplatí pracovat!

Nashledanou v lepších časech!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

člověk | 6. 03. 2010 21:12

nejen"po americku"jako děti

Hrajou si ještě malé děti na pana doktora, doktorku,vyšetřující plyšáky, kamarády ? Možná se dá koupit někde v hračkářství i set s kufříčkem kde je fonendoskop,kladívko, injekce, tonometr s balonkem, teploměr, špachtle,čelní zrcátko,v kufříčku "malý doktor". Nebo už si děti hrají více na soudce a prodává se talár, kladívko, a tlustá kniha jako "malý právník "?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger | 6. 03. 2010 21:07

Poslední zhasne

nebyl bych takovy optimista. Na tohle plati teorie her - cim vic lidi bude uvazovat jako vy a chytre cekat za bukem, az se to posere, tim mene se to posere, to je naprosto evidentni. Ponevadz lidi, kteri premysleji kauzalne a racionalne je mensina, ostatni si sve stupidni iracionalni postoje dokazou vzdy zduvodnit. 300 doktoru rocne je hovno, mily kolego a uvedomte si, ze zmrdi z managementu don't give a shit what doctor is actually taking care of Czech patients. Jestli je to doktor z Kazachstanu, Moldavie nebo kdovijake prdele, je uplne jedno. Jediny problem je jazykova bariera. A cesti vohnouti? Darmo mluvit.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger | 6. 03. 2010 20:55

Ad

zadny vedouci nikdy nic nevybojuje, pokud ma za sebou bandu prizdisracu. Schopny vedouci tu byl. Rath - at je jaky je, byl velmi schopny, troufam si rict nejschopnejsi vedouci, ktereho kdy mit budeme. Byl bohuzel i vsehoschopny, ale na druhou stranu to dokazu pochopit, protoze doktori se holt ukazali jako sraci, tak si pomohl sam sobe. V roce 1995 propasli svoji velkou sanci.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Sydney Hall | 6. 03. 2010 19:57

jak říkáte wohnout-

Prohne, to si pište!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Sydney Hall | 6. 03. 2010 19:55

Poslední zhasne

Já jsem ve střednědobém horizontu optimista a vidím světlo na konci tunelu. Čím více nás bude ubývat ( a po volbách ještě víc!), tím se naše služby stanou vzácnějšími a nebude už vůbec žádný problém vykašlat se definitivně na zdravotní pojišťovny a pracovat pouze za peníze, tak jak tomu v naší profesi bylo už od pradávna. Otroctví jako ve starém Římě nehrozí, EU to naštěstí zakazuje.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

katango | 6. 03. 2010 18:15

Poslední zhasne

Souhlasím.Hon na lékaře se dostává do vyšších a vyšších obrátek,zajímalo by mne ( a nebo radši ne ),kam až to půjde.No,za chvilku bude v čechistánu doktorovat jen blb nebo sebevrah.Kolik si toho ještě necháme líbít ?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

akce-reakce | 6. 03. 2010 18:00

jak říkáte wohnout-

-však von se vohne pořádně,když nemá dost,žejo

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paleczech | 6. 03. 2010 16:44

Ad

Ano, stanovme si taky svoji cenu práce zákonem, jako to šikovně udělali advokáti. Jen mít v čele schopné vedoucí a ne bábovky či zkorumpovance.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Mostečan | 6. 03. 2010 16:43

Poslední zhasne

Milí ovčané. Hony na čarodějnice v bílých pláštích jsou v Čechistánu v těchto dnech velmi populární.Je to ovšem z Vaší strany příliš krátkozraké, protože reálně hrozí že v horizontu dvou až tří let již nebudete mít koho žalovat, protože poslední zbytky bílé chátry(jak nám média vykreslují) odtáhnou. Dělat v dnešní době v Čechistánu lékaře se totiž stává až příliš adrenalinovou záležitostí, a jak jistě víte, na extrémní sporty se běžné pojištění nezvtahuje! Z našich nuzných peněž si pojištění na extrémní sporty,tedy dovolit nemůžeme.V konečném důsledku se toto celé otočí proti Vám, protože celé tohle divadlo povede jen k extrémnímu zdražení lékařské péče a dopadne to přesně jako v USA, kde je cca 20 procent nepojištěných, kteří prostě mají smůlu! P.S:Jsme nasraní,unavení a máme toho dost. Bude to asi takhle Vy podáte trestní oznámení,my podáme žalobu v občansko právním řízení o všechno co máte! Prodejte si pak třeba ledvinu,když USA tak se vším všudy a ne zase nějaké českká cesta.... Milí ovčané.není problém žalovat lékaře,pokud nějací vůbec zbydou

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

zino | 6. 03. 2010 16:19

presne tak

OK, necht se pacienti soudi, ale musime se take branit. Neuspesna zaloba na nemocnici, potazmo na lekare = zaloba na pacienta za pomluvu, psychickou ujmu, nactiutrhani, etc. Zazaluje-li wohnout rekneme o 1 mega, pak odpoved musi byt adekvatni, tj. nejmene trojnasobek.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Radek | 6. 03. 2010 13:40

Radek

Amerikanizace systému je pro naše pacienty smrtelně nebezpečná. Jsou tam rozsáhlé oblasti, kde obyvatelstvo vůbec neví, že existují biochemická sledování lipidů, glykémie a spousta dalších metabolických parametrů a léčba patologie. Hlavně, že se staví kardiologická, onkologická a další centra, takže se všechno, včetně odškodnění, o několik řádů prodraží.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger | 6. 03. 2010 12:30

Ad

přesně tak. To, že se pacienti soudí, je zcela v pořádku. Nicméně my bychom si měli říct o tržní cenu své práce. Ekonomicky by to mělo dopadnout tak, že špitál, na kterém se vysoudí částky dělající mu ekonomické problémy, by se měl zavřít. Třeba konkrétne nemocnice Sokolovo. Taky je velmi významné, aby se na těchto kauzách přiživili i lékaři - posudek, který lékař napíše na kauzu, která stojí 35 milionů by měl být minimálně za 1% z vysouzené částky, tj. 350 000 Kč. ČLK by toto měla lékařům jednoznačně stanovit, tak jako toto dělají notáři nebo advokáti. Naučme se konečně nebýt idioti!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Pavel Vaněk | 6. 03. 2010 12:04

Po americku

Můj přítel americký zubař mi řekl, že právníky a jejich rodiné příslušníky prostě neošetřuje, jen nejnutnější pomoc v rámci první pomoci. I doktoři se musejí bránit.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiri Wicherek | 6. 03. 2010 10:36

Ad

"Čeští pacienti se naučili soudit "po americku"" Nu, nejvyssi cas, aby se cesti lekari naucili uctovat svoji praci "po americku".

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiri Wicherek | 6. 03. 2010 10:29

Ad

"právnička Jolana Těšinová, která se věnuje medicínskému právu: „Za poslední tři roky, co tyto případy sledujeme, se odškodné zvýšilo o řád,“ Nu, z logiky veci vyplyva, ze tez prijmy lekaru by se mely zvysit o rad. „V roce 2009 se pojistná částka zvýšila oproti roku 2008 asi o třicet procent,“ říká mluvčí nemocnice Zdeňka Marková. „Stoupá to každý rok. My už platíme něco k deseti milionům ročně,“ říká Jan Bříza, šéf Všeobecné fakultní nemocnice v Praze." Hmmm, jakpak se zvysily uhrady od ZP? Kdo doplaci na ono navyseni?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

radon | 6. 03. 2010 10:27

cena pojistky

musí být zakalkulována do ceny za výkon v Kč (a ne v bodech) Jak jednoduché..... Ale ne v Česku

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

 

Další weby Mladé fronty