Přejít na obsah

Zdravotní pojišťovny podle náměstka ministryně zdravotnictví Marka Šnajdra vydávají za léčbu víc peněz, než kolik vybírají na zdravotním pojištění. Rezervy jim podle ministerstva zdravotnictví dojdou příští rok.

Zpět na článek

Přidání komentáře

V diskuzi celkem: 32 příspěvků
Reagujete na komentář uživatele Kony (22. 10. 2009 15:01):

Kolikrát jsme to již slyšeli?

Děkuji,ale mně opravdu záleželo na tom posledním tázacím souvětí.Budete ještě reagovat?Zatím pěkný den.

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Diskuse

Řazeno od nejčerstvějších příspěvků (Řadit podle vláken)

Jiří Wicherek | 24. 10. 2009 08:32

Zdravotní pojišťovny musí být ziskové!

Vite, zdravotni pojistovny budou (stejne, jako jsou ostatni pojistovny) ziskove, az se stanou opravdovymi pojistovnami, az budou uzavirat pojistne smlouvy se svymi klienty. Dokud budou pouhymi prerozdelovnami zdravotni dane, jine, nez to je, to nebude.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiří Wicherek | 24. 10. 2009 08:28

dotazy

Jo, vidavam ted docela vtipne (byt zaroven dosti smutne) billboardy: "Vy umite pracovat, my umime vydelavat".

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Kony | 22. 10. 2009 15:01

Kolikrát jsme to již slyšeli?

Děkuji,ale mně opravdu záleželo na tom posledním tázacím souvětí.Budete ještě reagovat?Zatím pěkný den.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paradox | 22. 10. 2009 13:37

Je to jednoduché

Co je jednoduché ? A kdo to tedy dělá složité ? Pacient, že se z důvěrou obrací na odborníky ? Ona zbytečná ozařování při vyšetřování aby se něco dělalo, pro něho taky nejsou jenom jednoduchá záležitost.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paradox | 22. 10. 2009 13:33

Kolikrát jsme to již slyšeli?

Na stomatologii by mělo být speciální připojištění ,nebo i přípo samotné pojištění, vyčleněné ze zdravotního základního pojištění. Někdo si to prostě chce zaplatit, a někdo ne. Toto pojištění se většinou vyplatí, neboť u zubů nejde přímo o život, a lze velice dobře vždy něco nabídnout. Né jako v jiném medicínském oboru, kde se pojištění stává více - méně stejně pro pojištěnce nejisté.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paradox | 22. 10. 2009 12:47

Moderní medicína , co vlastně umí ?

Konkurence ZP se projeví v možnosti jak dokáží zajistit skutečně efektivní léčbu pro své klienty, kteří to uznají za vhodné to vše vůbec financovat . To že je něco drahé a tím i dostupné jen pro určitý počet lidí, ještě neznamená nejkvalitnější léčba. Zda je pacient včas a dobře diagnostikován a léčen/některé léky nejsou zas tak drahé/, nebo posílán roky na kolečkách vyšetření a tápání co z toho bude/které něco pojišťovnu taky stojí/, a potom skončí na drahé operaci, transplantaci, či jiné drahé péči a v invalidním důchodu.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

h | 22. 10. 2009 12:24

Kolikrát jsme to již slyšeli?

Každý svého štěstí strůjcem

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Kony | 22. 10. 2009 10:07

Konkurence ZP

Vážený pane kolego,musím zdůraznit,že jsem byl překvapen Vašich útokem proti dr.Šimkovi(http://www.lekariproreformu.cz/index.php?doc=128),kde jste řekl,že na poznámky o vymytých mozcích je neslušné reagovat.Kolega Šimek se ve svém příspěvku a hodnocení udává pojem brainwashing.Zatímco"vymyté mozky "(Šimkem neuvedeno)jsou zjevnou invektivou manipulující nezúčastněným ke kritice osobnosti páně Šimka,je "Brainwashing" terminus technicus se kterým se pouze pracuje(potvrdí nebo vyvrátí),zde u kolegy Šimka byl tento termín použit spíše jako připrovnání,kdy realitu napovídá,"že by to tak mohlo být,neboť jiné zdůvodnění tak škodlivého jednání neexistuje".Toto tedy bylo nekonfliktní,narozdíl od Vašeho,dr.Šimka hanobící.Rozhodně to nepatří k věcné diskusi.Mrzí mne to.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Bohumír Šimek | 22. 10. 2009 08:51

nedořešitelná reforma zdravotnictví

Máme prý kapitalismus, ale nějak divný. Socialistický? Mafiánský? A není divu. Všem politikům včetně ODS to stále myslí jen bolševicky doleva, konstruktivistiky, centralisticky, jen aby jim něco neuniklo, žádná svoboda, té se bojí, všude, nejen ve zdravotnictví, žádná odpovědnost (přirozeně bez svobody odpovědnost neexistuje), můžeme si zatím mluvit, co chceme, ale dělat jen to, co se povoluje, reguluje, korumpuje...

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Kony | 22. 10. 2009 08:47

Kolikrát jsme to již slyšeli?

Nerozumímmv čem je to trapné.Jestli je sdělení Vámi vypíchnuté v tom,že pojišťovna nehradí dostatečně materiál a práci stomatologia(jak obvyklé v jiných oblastech medicíny),tak je to sdělelní přínosné.A jestli se jeví jako trapné,že sděluje Vaše kolegyně(?),že si neumí říci o peníze a že může,tak to opět není trapné.Prostě takoví lidé jsou a je to jenom infromace,která existuje. Resume tedy z předchozího je,že Vám něco pojišˇovna hradí ,a zbytek si,dle vlastního zvážení,vyberete sami?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Bohumír Šimek | 22. 10. 2009 08:43

dotazy

Jo to by mne mile překvapilo, kdyby se o reformě přestalo jen kecat a začalo se něco dít pro lékaře a pro pacienty. Skutečná reforma se bez přirozených vztahů a svobody lékařů a svobody pacientů neobejde. Ale o tu nikomu nejde. Jde o svobodu pojišťoven. Ostatní je vedlejší. Pacient ostrouhá, lékař ostrouhá. Tak to mají připravené! My můžeme přemýšlet o nejlepší medicíně, ale jim jde o prachy, které si nenechají vzít.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jan | 22. 10. 2009 08:35

vydavají víc než vyberou

Tato informace nekoliduje ze skutečnosti,jelikož dle sdělení AČMN mají zdravotní pojišťovny na účtech 40 mld.Kč.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Bohumír Šimek | 22. 10. 2009 07:51

Zdravotní pojišťovny musí být ziskové!

A jak chcete mít vyrovnaný rozpočet jinak, než že to musí někdo doplatit. Pacient doplácet nesmí. Doplatí lékař! A lékaři ochotně doplácejí, jen občas brblají. To zmákneme! Doplácet budou!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

h | 21. 10. 2009 23:05

Kolikrát jsme to již slyšeli?

Paní kolegyně, pacienti mohou doplácet, respektive platit za vaši práci většinu výkonů, které provádíte. Záleží pouze na vás, jak si to zařídíte a víte stejně dobře jako já, že to lze plně v rámci zákonnosti. Komora ani nikdo jiný to za vás ale neudělá. Ten váš pláč nad těmi vrtáky je trapný.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Roman Flašar | 21. 10. 2009 22:03

Konkurence ZP

Ve čtvrtek ráno najdete odpověď na našich stránkách. Pokud něčemu nebudete rozumnět, tak mi dejte vědět. E-mail tam na mne najdete také.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Kony | 21. 10. 2009 21:27

Konkurence ZP

Přesně shrnuto.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Kony | 21. 10. 2009 21:23

Kolikrát jsme to již slyšeli?

Bakalář není hloupý a toto není obsahem jeho sdělení.On troubí k útoku.Je to overtura.Je nutno nasmlouvat dle výběrových řízení(nejlevnější) a koncentrovat(řídit dle zisku mafiána).Nemluví o ničem jiném,než o zahájení etapy ztráty svobody lékaře(tedy totální),ztráty volby lékaře,lékař jako nástroj k tunelování zdravotní daně.Vše toto bude pod hlavičkou řízené péče.Nejlépeje na toto připraven Chrenek(možná Šnajdr sám,zkušenostimá HC construct),pro něhož je vše formováno.Potažmo ještě pro někoho většího v zákulisí.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

x | 21. 10. 2009 21:14

Šnajdrova péče...

"Podle Šnajdra letos zdravotní pojišťovny kvůli krizi vyberou asi o 13 miliard korun méně, než si naplánovaly". Nic si z toho nedělej.Já jsem si taky naplánoval,že si jako norm.evropský lékař koupím bavoráka a nic.De vo to,kdo to odsere.U toho bavoráka já.No a u těch pojišťoven taky já.Neboj,seš ve vatě.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Táňa | 21. 10. 2009 19:23

Kolikrát jsme to již slyšeli?

Ano, stomatologové se na příští rok s pojišťovnami dohodly. Ty praktickým stomatologům na nejvíce prodělečný výkon - sejmutí korunky, přispějí 30,- Kč, takže celková cena bude navýšena na úžasných 80,- Kč. Jen vrtáčky a brousky zničím na takové tvrdokovové korunce 3 kusy. A jeden stojí cca 100,- Kč.S touto skvělou dohodou, která pojišťovny skoro nic nestojí souhlasila naše " skvělá" stomatologická komora ! Tak, kde je cena mojí tvrdé práce a hmoždění se s touto korunkou a cena práce sestry ? Proč, když pojišťovny, když nemají peníze, neustále ještě nevyhodily výplň z pojištění a nenechají ji platit lidi na dřevo ? Dávají za ni stejně tak málo, že to ani nepokryje náklady na materiál, pouze " předstírají", že ji hradí. Nebo, proč nemohou pacienti nic doplácet - paragraf Fišerové ? Buď si hradit vše sami anebo pojišťovna předstírá, že to za ně hradí. Nedivte se, že nikdo nechce dělat zubaře.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

inch | 21. 10. 2009 17:40

Konkurence ZP

Vy jste ale neodpověděl

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Roman Flašar | 21. 10. 2009 17:01

Konkurence ZP

Pokusím se co nejjednodušeji a dám to večer na náš web. Můžete tam k tomu diskutovat. Diskuzní příspěvky se však objeví až po našem schválení, takže sprosté a urážlivé příspěvky tam ani nepiště. Pokud Vám něco není jasné, tak mi přesně napište co a my se to předěláme.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

bretislav zatloukal | 21. 10. 2009 16:47

Je to jednoduché

1) Odebrat humry a parmskou šunku ze švédského stolu "klientů" ZP nelze. 2) Tedy se sníží platy a platby zdravotníkům. 3) Teoreticky by šlo i pověřit ZP kontrolou správnosti indikace některých vyšetření, či apelovat na seberegulaci některých kolegů. (Amentní žena s rozsáhlým plicním neo bez suspicia na kardiální onemocnění je koronarografována, ženě s anamnesticky, fyzikálně i rtg potvrzenou entezopatií je na klinice provedeno urgentní CT a následně je odeslána ještě k soukromníkovi na UZ...)

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

inch | 21. 10. 2009 15:14

To není vůbec jednoduché

Pane doktore, můžete vysvětlit co si mám představovat pod pojmem konkurence zdravotních pojišťoven? Myslím vysvětlit, vlastními slovy, ne nějaké tisíckrát omleté fráze. Já jsem si totiž pročetl ty vaše www a smysl mi to nedává.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

inch | 21. 10. 2009 14:35

Kolikrát jsme to již slyšeli?

"Šnajdr se domnívá, že poskytování zdravotní péče bude kvůli nedostatku peněz třeba změnit legislativními úpravami. " Je to přece jednoduché jak facka. Stát - tedy prostřednictvím pojišťoven - by měl zaplatit to na co skutečně má. A do toho ostatního nekecat. Pouze tak se nedostane do dluhů. Pouze takovéto legislativní změny můžou přinést něco pozitivního. Jenže tím by padla iluze, že lékařská péče je bezplatná, všeobecně dostupná a podle nejnovějších poznatků vědy. Pokud vím, tak pouze TOP 09 měli odvahu si dát do programu zvýšení spoluúčasti pacienta. Ostatním ten přetrvávající socialismus vůbec nevadí. Jsem moc zvědav, nakolik bude Šnajdr osobně ty "legislativní změny" prosazovat.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Baalamut | 21. 10. 2009 13:42

zkušenost

v zásadě máte pravdu, ale nepůjde to bez spoluúčasti pacientů. Navíc, ve světle skandálů se správci konkursní podstaty bychom přišli, jako věřitelé o dost kaček.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paradox | 21. 10. 2009 13:08

Korupce-nedoplánované zdravotnictví

Systém státního přerozdělování přes pojišťovny a tržní vstupy do zdravotnictví, bez kontroly pojištěnců, na co a proč mají právo, co pro ně pojišťovny - jistí i v budoucnu a jak hospodaří s penězma , které tam dáváte třeba už přes 20 let ? Na co je vám potom pocit slibů na plakátech ? A rozpoutá se bouře o 30,- Kč poplatky, když jde o daleko větší peníze a generační zajištění zdravotní péče v době, kdy jí asi nejvíc potřebujete- u dětí,úrazů,ve stáří. Kdo nědy něco pořádně vysbětlil z fungování zdravotnictví pro občany ? TV seriály a jejich citově komplikované pracovní prostředí , pro pacienta naprosto jinak ideální.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

martin | 21. 10. 2009 12:42

Korupce

To jsou všechno jenom kecy. To hlavní o jim jde je korupce spojená s přidělováním zakázek ve státních nemocnicích a povolování lukrativních smluv s VZP. Viz nová privátní rezonance v Brně (pmt brno). Na jedné straně brečí jak chybí peníze a na druhé strany tunelují VZP jak to jde.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Apech | 21. 10. 2009 12:26

kolaborant Flašar

se zase předvedl. Tak vida, pojišťovny musí být ziskové, to mu leží na srdci. Ne nějací dochtoři nebo pacoši ! V které té pojišťovně má asi zapykaného fleka? A čím že si to budou ty pojišťovny konkurovat? No přece v lezení do análu příslušným státním úředníkům, v čem jiném. Jak odírat zdravotníky a oblbovat pacienty na tom se hoši už domluví, o ty přece vůbec, ale ani trochu nejde. Jde jenom o to, kterak se dostat k penězovodu (zdravotní dani) a uplatit kámoše na MZd, aby jim do té tvorby zisku moc nekecali.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

ola | 21. 10. 2009 12:25

dotaz

a jak budou tedy řešit ten problém? Půjdou do minusů,nebo ještě více zregululují( čti okradou) nemocnice, lékaře nebo zatlačí na politiky, aby už opravdu byly změněny na zdravotní pojišťovny- tedy aby smlouvu s nimi měl občan- volič? A nebyly to jen přerozdělovny zdravotní daně.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Paradox | 21. 10. 2009 12:19

nedořešená reforma zdravotnictví

Socialistický systém zdravotnictví převzatý ještě z formy totalitního státu, kdy bylo naplánováno pomalu každé pracovní místo a výroba léků v národních podnicích, včetně tabulek na všechny platy všech účastníků tohoto provozu. Jak to může fungovat v tržním hospodářství, které je sice tak z polovic státní dále , ale druhá část je privátní ?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Roman Flašar | 21. 10. 2009 11:31

To není vůbec jednoduché

Vážený kolego mluvíte mi z duše, ale není to vůbec jednoduché. Parlamentem by musela projít kompletní reforma systému - viz naše www stránky. Konkurence ZP, odříznutí od státních podpor, nominální pojistné dle typu pojistného plánu, zavedení standardů péče kontrola nad plněním ze strany zdravotnických zařízení a kontrola úhrad od zdravotních pojišťoven. Nepochybně by skončil monopol státních nemocnic a VZP. Toho se politici bojí skoro nejvíce.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiří Antonín Votýoka | 21. 10. 2009 10:39

Zdravotní pojišťovny musí být ziskové!

Proč se neuplatňuje na zdravotní pojišťovny stejný systém jako na ostatní pojišťovny. Pojišťovna, která nebude zisková by měla být co nejrychleji likvidována. Výše pojištění by měla odpovídat potřebě pojišťovny a povinností takové pojišťovny by bylo UCELNE vydávat peníze na léčbu klientů. A též by měla pojišťovna přihlížet k chování klientů.Coje na tom složité.Přece nemůže jakýkoliv podnik vydávat více než vydělá.Nebo to je snad u nás jiné?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

 

Další weby Mladé fronty